Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows importerar dubletter ????


seno

Rekommendera Poster

hej

Sedan några dagar har jag märkt att varje gång jag kopplar kameran till dator så importerar windows alla bilder till dator även de som redan finns.

tex om jag har 100 bilder som jag har precis importerat och sedan tar jag en ny bild så importerar windows 101 bild i samma map. tycker det är jättejobbigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte be importprogrammet att ta bort bilderna från kameran när dom är färdigimporterade? Då slipper du problemet, och får mer plats i kameran att knäppa fler bilder med.

 

När jag gjorde motsvarande import (windows live photo gallery) så fick jag upp ett formulär där jag kunde välja vilka bilder jag ville importera. Det borde fungera på liknande sätt annars i det program du använder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör windows fotogalleri i vista. visst kan jag klicka att windows tar bort bilder efter importering, men vill helst inte göra det har två datorer hemma och vill ha bilder på de samt att har en stor minne kort och där skulle jag vilja spara lite bilder så länge som möjligt,

har haft canon camera och allt var ok tills jag byte till en nikon kamera,

och jag får inte något förmulär om att den frgar vilka bilder jag vill importera. den tar alla samtliga bilder på kammeran.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag importerar med picasa 3, den håller reda på om du redan har importerat, bara klicka på importera alla och namge mapp. Mycket smidigt och gratis. sker i bakgrunden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...