Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tidrapportering


Lindah

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har ett problem som jag nu har funderat på länge utan att finna någon lösning. Ni som finns på det här forumet verkar grymma på det mesta så jag slänger ut mitt problem här och hoppas på att någon snäll själ kanske kan hjälpa mig lite.

 

Jag håller på med tidrapportering där jag vill att varje arbetspass delas in i respektive OB-nivå.

 

Jag har letat runt på forumet och funnit en tråd ( //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1061146#1061146) där det fanns en lösning som jag har testat och försökt ändra efter mina "behov" men tyvärr förstår jag inte riktigt hur jag ska göra.

 

OB-tiderna ser ut så här:

OB 1 (Kväll)= Måndag-torsdag 19.00-22.00

OB 2 (Natt) = Måndag-torsdag 22.00-06.00 (dock ej under jourtid)

OB 3 (Jour) = Alla dagar 02.00-05.00

OB 4 (Helg) = Från fredag kl:19.00 till måndag kl:06.00

 

Jag skulle även vilja ha en kolumn för "Total tid" där OB3 (jourtid) ej får räknas med.

 

Ex. Arbetspasset är mellan 15.00-07.00 och då har man jour mellan kl:02.00-05.00 > OB 1=3 timmar, OB 2=5 timmar, OB 3=3 timmar, Totalt arbetat tid (-jour)= 13 timmar

 

https://secure.storegate.se/user/share.aspx?id=ab3daeb1-689a-44c8-88ca-c2294fa3af74

Här finns dokumentet som jag börjat på enligt den lösning jag hittat men tyvärr stämmer det inte så bra. Om någon vill titta (och ändra) så vore jag mkt tacksam!

 

//Linda

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-12 01:36:42 av Lindah]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om det är mitt lösningsförslag du har jobbat med kan jag förhoppningsvis hjälpa till. Jag undrar dock vad som gäller när Jour och Helg överlappar, t.ex 02:00-05:00 på en lördagmorgon?

 

mvh

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...