Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft .NET Framework - loggpost 10596


A Persson

Rekommendera Poster

Har precis köpt ny bärbar datorn med Windows Vista förinstallerat, och har (så klart) redan börjat få problem. Problemet består i att det kommer upp en fel-ruta varje gång jag startar Windows med meddelandet:

 

Microsoft .NET Framework

"Det gick inte att läsa loggpost 10596. Kontrollera att loggen inte är skadad."

 

Händer inte så mycket mer än att rutan försvinner om man klickar på Fortsätt eller Avsluta. Jag kan alltså arbeta vidare som att inget hänt, tills nästa gång jag startat datorn och samma meddelande dyker upp igen.

 

Tänkte bara kolla om någon här känner till problemet, och möjligtvis har några tips på hur man får bort det?...

 

Bifogar även en bild med rutan jag får upp.

 

 

Mvh. Andreas

 

[bild bifogad 2009-01-11 17:05:45 av A Persson]

1114330_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det gick inte att läsa loggpost 10596. Kontrollera att loggen inte är skadad."

Har du tittat i loggboken om det finns info om vad 10596 är för något?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen (Klassisk vy) -> Administrationsverktyg -> Event Viewer, men att hitta där är lite av djungel. Har inte för vana att titta i loggboken.

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-12 21:10:36 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hmm... I samband med att jag skulle gå in i "Administrationsverktyg" så hittade jag ett annat problem som kan vara anledningen till att Windows inte hittar loggposten. Se den bifogade filen för felmeddelandet som kommer när jag försöker öppna "Administrationsverktyg" från Kontrollpanelen.

 

Tydligen så är den "länkad" till en plats som inte ens finns. Mappen C:\ProgramData finns t.ex. inte ens på hårddisken. Vad kan jag göra för att ändra detta??? Och vilken är adressen som "Administrationsverktyg" ska refereras till?... Måste jag in i registret och rota då?... Har aldrig stött på den här typen av fel förr...

 

[bild bifogad 2009-01-26 22:07:47 av A Persson]

1118259_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vilken är adressen som "Administrationsverktyg" ska refereras till?

I min Vistainstallation är det:

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools

Där ligger alla administrationsverktyg inklusive Loggboken/Event Viewer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...