Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner, ljudkort. Desperat...


Adeon

Rekommendera Poster

Hej. Har nu sökt över hela internet i flera timmar och hittar verkligen ingenting. Mina ljudkortsdrivisar tog skada av ett virus som jag fick tidigare men som nu är borta, tack och lov. Hur som helst, detta är informationen jag fick fram genom Everest.

 

Moderkortsnamn: Gigabyte GA-8I915pmd

Moderkortschipset: Intel Grantsdale i910GL/915

Ljudkort: Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [b-1]

 

Har som sagt letat som en galning för att hitta drivrutiner till detta men det går bara inte. Skulle bli överlycklig om jag fick hjälp.

 

Mvh // Björn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas1, första sidan du länkade verkar väldigt bra. Tyvärr stannar det på "Analyzing. Please wait..." Några tips?

 

Cecilia; Ja, det är en Packard Bell.

 

För övrigt så fungerar ljudet, om än hyfsat. Grejjen är den att jag har ett program på datorn som inte fungerar som det ska. Kollade upp det och det berodde på nämnda drivrutiner. Mic, lurar, högtalare osv fungerar alltså, det är bara ett program som inte startar som det ska. ;)

 

[EDIT]

 

Installerade om drivrutinerna till mitt grafikkort, ett Nvidia 8800 GTS eller vad det heter, och det kan ha löst problemet. Det virus jag pratade om tidigare kan ha skadat de drivrutinerna istället för ljudkortet, vilket gjorde att moderkortet försökte använda sina egna drivrutiner, till det grafikkort som användes från början, eller något sådant. De gjorde då i sin tur att ljudkortet blev lidande.

 

Öööh...låter ju lite krångligt men som jag fattade det så kan det ha varit problemet.

 

Men, drivrutinerna till ljudkortet är fortfarande utdaterade, så fortsatt hjälp vore förståss bra. ^^

 

Mvh // Björn

[inlägget ändrat 2009-01-11 04:03:10 av Adeon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas1, första sidan du länkade verkar väldigt bra. Tyvärr stannar det på "Analyzing. Please wait..." Några tips?

 

Det funkar bara med WinXp och Vista. Om det inte funkar så kanske det inte finns något stöd för just ditt moderkortschip. Jag har för mej att man var tvungen att installera ett tilläggsprogram innan det började funka. Gjorde du det?

 

Sökte lite på din dator och hittade denna sida:

http://support.packardbell.com/uk/item/index.php?pn=pb34232101&t=2007&c=92

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så sjukt mycket. Allt fungerar som det ska nu.

Alltså de är såna själar som ni som får jorden att gå runt ;)

 

Mvh // Björn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...