Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sladdlösa problem


Nivus

Rekommendera Poster

Tja!

 

Min pappa har nyss köpt en ny liten laptop av märket Advent. Det trådlösa nätverket verkar inte fungera...Med en nätverkskabel mellan datorn och routern fungerar internet en annars inte.

 

Nätverkskortet verkade inte vara aktiverat förut så jag gick in i nätverkskortets egenskaper i enhetshanteraren och aktiverade det. Trots detta funkar det ej.

 

Övriga datorer i huset fungerar utan problem tillochmed de allra äldsta.

 

När jag trycker uppdatera nätverkslistan säger den bara att inga nätverk nära nog hittades eller nånting liknande.

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverket måste visas, det så kallade SSID. Har du det dolt så hittar inte den nya datorn nätverket. SSID-visning ändrar du i routern inställningar. 192.168.1.1, 192.168.1.2 eller kanske som jag 192.168.1.254 i en webbläsare så når du routerns inställningar. Är de andra trådlösa datorerna anslutna med ett lösenord så måste även det lösenordet slås in i den nya datorn. Och lösen dvs. krypering ska du ha på det trådlösa.

 

Bosse

http://bosse.bloggar.nu

 

[inlägget ändrat 2008-12-27 17:24:28 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en Advent och på den sitter en knapp på framsidan för att slå på det trådlösa.

 

Om du nu har lika, är den påslagen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse-i-skogen, Jag är inte direkt datakunnig ;(, förstod ej vad du menade..

 

PeterLan, Nej den har ingen sån knapp. Däremot har min egna dator det men pappas är en sån liten typ 12 tums.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...