Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

se tv i datorn


lassegg

Rekommendera Poster

hej

 

om jag vill se alla marksända tv-program på min dators bildskärm, vad behöver jag då för utrustning och programvara och vad behöver man tänka på?

 

lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett TV-kort med stöd för CA-modul, dvs programkort, en antenn samt då ett programkort om du vill ha in även betalkanaler. CA-modul bara krav om du vill ha betalkanalerna, bäst att poängtera detta.

 

Vad för TV-kort? Hauppage har exempelvis kort för detta.

 

Kika in på prisjakt, DVB-T är marksänd TV:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s32843857&o=tillv_pop_produkt_namn#prodlista

en del av dessa har direkt stöd för CA-modul andra har extra utrustning som fixar det. I Hauppage fall kan man köpa till en USB-ansluten kortläsare.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipsen!

 

Men jag har fått för mig att man med hjälp av en speciell adapter via en USB-ingång direkt kan komma in på det marksända nätet utan att installera ett tv-kort i datorn? rätta mig om jag har fel!

 

lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, där har du nog hört något tokigt. En antenn och ett TV-kort med en mottagare krävs. Du kan ju visserligen se den lilla mottagaren i USB-porten som en adapter som tar ned de radioburna signalerna och formar om dem till en signal som passar över USB-porten men det är nog att dra ut definition av adapter lite väl långt.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...