Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få musik på datorns hårddisk in i stereon?


anton_137

Rekommendera Poster

Finns det något enkelt sätt att få in musiken som finns på extern hårddisk in i hemma stereon? Vet att det går via trådlösa nätverk, men jag söker enklare sätt.

 

Hälsningar

 

Anton

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Borde väl vara att du kopplar datorn till stereon. Därifrån kan du säkert spela upp musiken från den externa disken.

 

För att hur ska musiken kunna spelas upp utan operativsystem?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Jo det förstår jag ju att jag måste på något sätt koppla in så att jag får tillgång till den externa hårddisken, frågan är ju hur. Jag har en Nad 320bee som förstärkare, och där finns ingen usb-port.

 

Anton

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver en mp3-spelare av något slag som kan läsa filer från hårddisken och spela upp dem via din förstärkares ljudingångar.

 

Vanligtvis använder man en dator till detta - men det finns förstås andra mediaspelare att testa som exempelvis Popcorn Hour men hurpass praktiskt eller prisvärt det är för enbart musikspelande låter jag vara osagt. Någon specifik produkt för detta har jag inte sett - det vore väl en hemma-NAS med ljudutgångar - men det är juh i praktiken samma sak som en dator.

 

Även med en Squeezebox eller liknande enhet som kan spela upp musikfiler via nätverk, trådlöst eller inte, så behöver du en nätverksansluten lagringsenhet - det vill säga en dator (eller ett hemma-NAS) att placera hårddisken i som tillhandahåller filerna över nätverket.

 

.Wey

Where monsters rampage, I´m there to take them down. Where treasure glitters, I´m there to claim it. Where an enemy rises to face me, victory will be mine!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...