Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera


Valkyria82

Rekommendera Poster

hej

vet inte om jag är irätt forum men försöker i allafall...Fick idag en ny datoren hp dx2450. Men nu till mitt problem. När vi köpte den så fick vi med ett windows xpoch så finns det ett installerat vista i burken. Ville inte ha vista så jag försöker nu installera in xp men det går inte alls.

1. Den product nyckel jag har funkar inte det står bara: " produktnyckel oglitlig" eller nåt.

2. Finns det någon som har haft samma problem och möjligtvis skulle kunna hjälpa mig???

Skulle bli väldigt tacksam försvar....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort det på några HP datorer utan problem, licensnyckeln för XP har inte efterfrågats då den har varit med på det installationsmedia HP tillhandahåller. Har dock inte gjort det på er modell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur hur ska jag då göra för att få in xp istället för vista? hur har du gjort på andra hp datorer? Har ju vista inlagt i datorn från när jag köpte den. måste jag ta bort vista? eller installera vista först sen xp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar Vista?

Fick du med en XP-skiva som du nu installerar från?

Har du kollat om det står något i datorns manual?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista fungerar men jag har fått med både xp-skiva och en recovery skiva så på nåt sätt borde det funka men hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du inte köra Vista? Är det grupptrycket?

Jag var också anti mot Vista i början, men sen servicepack 1 kom så fungerar det alldeles utmärkt. Jag kör det på två datorer, en laptop och en stationär. Inga som helst problem, skulle aldrig gå tillbaka till XP numera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...