Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tillägg inaktiverade


mangee123

Rekommendera Poster

"Internet Explorer körs för tillfället med tillägg inaktiverade" varnar den för när jag kör internet explorer och firefow funkar inte alls.

"Hantera tillägg" under verktyg går inte att trycka på.

 

Varför är det så? och vad kan jag göra åt detta??

 

//Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för en liknande situation nyligen när jag hade uppdaterat till IE8. Helt plötsligt startade den med "tilläggen inaktiverade" , något som var särskilt intressant eftersom jag inte hade installerat några öht..

 

Jag kringgick dock problemet genom att starta programmet från ett annat ställe, så att den gick mot den rena iexplorer.exe och inte mot den länk som fastnade direkt på startmenyn. Så småningom hamnar "rätt" länk till IE på startmenyns snabbstart och allt var återställt.

 

Dock så fungerade FF för mig hela vägen, vilket gör att våra scenarios kanske inte är helt identiska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med att köra Firefox i felsäker mod (nås från Startmenyn)?

Har du prövat att avinstallera Firefox och installera på nytt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer när du startar Firefox?

Kommer det något i Loggboken (i XP Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) just när du startar Firefox?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så själva Firefox fungerar, det är bara att det inte kommer upp några webbsidor. Har jag uppfattat rätt?

 

var hittar jag loggboken?
i XP Kontrollpanelen - Administrationsverktyg

 

[inlägget ändrat 2008-12-14 01:48:32 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox Inställningar - Avancerat - Nätverk - Inställningar

Där är det normala att man väljer Ingen proxy men jämför gärna med motsvarande inställning i Internet Explorer - Internetalternativ - Anslutningar ? - LAN-inställningar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl inte stoppat Firefox i brandväggen?

 

Om du har något viktigt i Firefox som du vill spara, t ex bokmärken, så gör det t ex med MozBackup, avinstallera sedan komplett inklusive all personlig data och inställningar. Starta därefter om datorn och installera Firefox på nytt och provkör den innan du återställer bokmärken etc.

 

Se också till att alla Firefox-relaterade mappar är borta innan du installerar på nytt, se http://kb.mozillazine.org/Firefox_uninstall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Inatt råkade jag ut för ungefär samma saker - även min firefox gav upp fullständigt.

 

Får jag fråga.. har du möjligen installerat nåt i det senaste?

Kört regelbundna Microsoft Updates?

 

En sak som jag upptäckt suger mycket kraft hos mig är Windows Defender.. men även mitt program för att synka min SonyEricsson mobil med datorn (hämtat från SEs egna sida). Efter att ha sökt lite på nätet så konstaterades att just Windows Defender kunde vara orsaken till att det går åt mycket CPU. Jag kan inte förklara varför det skulle påverka FF, men faktum är att nu när den är avinstallerad så snurrar burken på som den ska igen.

 

Det finns sätt att konfigurera burken och ändå ha kvar W defender, men jag valde att avinstallera. Du kan ju prova och skulle problemet ändå kvarstå kan du ju ändå instllera det igen.

 

//Jenny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...