Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BCM for Outlook could not complete you last action.


Friendsforever

Rekommendera Poster

Friendsforever

hej!

MIn Business contact manager hängde sej när jag försökte förändra en drop down meny och ger nu följande meddelande: "BCM for Outlook could not complete you last action. Pls try again". Nu har jag ingen BCM i Outlook menyn.

Körde Live update och Vista SP1 kan inte installeras. Kan det bero på detta, eller?

 

Ska jag ominstallera Outlook? Vad händer med mina kontakter och mail då?

 

Version=1

EventType=AppHangB1

EventTime=128732856239328000

ReportType=3

Consent=1

UploadTime=128733733740588000

Response.BucketId=312962683

Response.BucketTable=5

Response.type=4

Sig[0].Name=Application Name

Sig[0].Value=OUTLOOK.EXE

Sig[1].Name=Application Version

Sig[1].Value=12.0.6316.5000

Sig[2].Name=Application Timestamp

Sig[2].Value=4833a470

Sig[3].Name=Hang Signature

Sig[3].Value=9ccb

Sig[4].Name=Hang Type

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har absolut ingen koll på BCM, så jag kan inte uttala mig om orsaken till dina proglem...

Det jag säga om Outlooks kontakter är att dom tillsammans med mail, kalenderposter och allt annat sparas i filen Outlook.pst.

Sparar du undan den borde det vara ganska riskfritt att installera om Outlook tycker jag, det finns säkert någon här som kan rätta mig om jag har fel.

 

Filen finns här: (i Vista, med Office 2007)

C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

 

-= Quiksilver =-

http://www.quiksilver.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har outlook och det finns en pst-fil som man kan ta säkerhetskopia på via programmet:

 

Gå till Arkiv - Importera och Exportera - Exportera till en fil och välj Personlig mappfil (.pst). Sedan följer du guiden.

Men om du bara ska göra en reparations-installation. Alltså installera office/outlook ovanpå den befintliga versionen så behöver du sällan göra en säkerhetsbackup via guiden. Men jag rekommenderar det i alla fall. Eftersom jag inte vet hur nyare versioner än 2003 gör sig till.

 

På PST-filen finns enbart ditt mapp-upplägg så som du själv har lagt det och alla E-postadresser som du själv har sparat.

Om du lagt det i Outlook Express så är jag mer osäker på detta än på själva PST-filer.

 

Regel 1 A är att jag rekommenderar en total ominstallation och uppdatering kring ditt operativsystem för att "reparera" skadorna.

 

 

MVH

Christer E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med Outlook för en tid sedan och då återställde jag intrnet explorer och inget försvann.

 

stänga alla fönster och

klicka på Kontrollpanelen

Internetalternativ

Avancerat och sedan återställ.

I dialogrutan återställ inställningarna i Internet Explorer klickar man på

återställ.

När återställnngne ör klar stäng opch ok.

starta om.

 

Detta har jag skrivit av direkt efter hur det står i Internetalternativ.

 

 

Ingenting försvann och allt fungerade som vanligt. Vet inte hur deet hänt heller.

 

Gittan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Troligen har BCM blivit inaktiverat, det löser du genom att i Outlook menyn Hjälp och inaktiverade objekt aktivera BCM igen. BCM läggs in i outlook också som en datafil precis som PST-filer. Du kan inte kopiera filerna enkelt utan att ha säkerhestkopior. För du har väl säkerhetskopior av BCM. Kör du BCM 2003 eller 2007?

 

BCM är en starkt underskattad produkt från Microsoft

 

mvh,

Ove B.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Friendsforever

Tack! Testat allt..

Nu skall jag installera Vista SP1. Kan det bero på det? Den har inte installerats, men jag skall göra det från diskett.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men jag skall göra det från diskett.

Hur får du plats med SP1 på diskett? :)

SP1 är från 544 till 873 MB stor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...