Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Referera till objekt i cellformel


Vadsbo Transformatorer

Rekommendera Poster

Vadsbo Transformatorer

Jag vill göra en summering i en cell om en kryssruta är bockad och en annan summering i samma cell om den inte är bockad. Jag vill gärna använda mig av OM i detta fall då det kommer göras ett antal celler med det önskade. Går detta att göra? Om inte, vilka alternativ finns och hur ser de ut?

 

Jag har två celler som ska summeras i alternativ 1 och 10 celler som ska summeras om alternativ 2 gäller.

 

Väldigt tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länka bockrutan till en cell. Då kommer statusen på bockrutan visas i cellen och du kan använda detta i dina formler.

 

OM-sats är helt rätt väg att gå.

 

Lycka till och välkommen till Eforum

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadsbo Transformatorer

Tack :)

 

Låter kanske som en dum fråga, men är man nybörjare och vill krångla till det så är man.

Hur länkar jag kryssboxen till cellen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vilken typ av kryssruta. För ena sorten, markera, högerklicka och välj formatera kontroll och sätt där en cellänk. För andra sorten ta upp egenskaper för kontrollen, på samma vis som ovan, och sätt egenskapen LinkedCell till önskad cell.

 

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-10 12:34:40 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadsbo Transformatorer

Det där funkade ju kanon. Ska bara gömma cellen med status för boxen så kommer det att se snyggt ut också.

 

Tack så väldans för hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...