Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kovertera till DVD


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Om jag har en massa "klipp" i formatet MPG-Video på datorn och så har jag programmet ISO-Burner 11. Om jag nu vill bränna ner dessa filer i min dator till en DVD-skiva, dvs. så att man kan titta på en DVD spelare, hur gör jag då? Måste filerna på ngt. vis konverteras om? Söker en detaljerad beskrvning då jag är en amatör som är oerhört okunnig. Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela upp filmerna på en TV ansluten DVD spelare och vill göra riktiga DVD filmer (som kan spelas upp i alla vanliga DVD spelare) då är det bästa alternativet att bränna med fullversion av Nero.

 

Bränn med ett delprogram i "Nero" som heter "Vision", "Vision" codar om filerna till legalt DVD format (legalt betyder att filerna håller sig inom ramen för DVD standarden).

 

Här hittar du Trialversionen av Nero 9, den kan du ladda hem och den fungerar gratis 15 dagar: http://www.nero.com/eng/downloads-nero9-trial.php#

 

PS. Har själv inte provat 9 an men delprogrammet heter "Vision" i tidigare versioner, bör heta samma även i 9 an.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så att man kan titta på en DVD spelare

 

Gäller det en spelare i största allmänhet eller en specifik spelare, ex. din egen?

 

Är det en specifik spelare så kolla så att den inte klarar att visa film i det format du redan har.

Är bara tidsödande att konvertera om osv...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...