Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Streama från videokamera


Jedda

Rekommendera Poster

Jag har en JVC GZ-HD5E videokamera och undrar lite om vad som krävs för att kunna göra så man kan använda den typ som webkamera. När jag kopplar den till datorn med medföljande kablar så känner datorn inte av kameran just som en kamera, utan en hårddisk då det är en hårddiskkamera. Men det ska väl finnas extern hårdvara som man ska kunna koppla kameran via för att använda den som en webkamera t ex.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dyker upp som en extern hårddisk istället som för en vanlig kamera. Kan det helt enkelt bero på att man använder USB-utgången? Det finns utgångar för USB, HDMI, component och AV på kameran, kanske är det så att man kan koppla den på något annat sätt för att få datorn att känna igen den som en kamera? Vill ju inte flytta över något innehåll eller direkt spela in nåt, utan bara kunna streama när kameran är påslagen helt enkelt.

[inlägget ändrat 2008-12-07 21:00:15 av Jedda]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl bara olika programvara där, det är inte programvara som är problemet, utan att jag på nåt sätt måste kunna få in bilden på datorn på nåt sätt eftersom jag inte kan välja videokameran som en enhet i nåt program på datorn sen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...