Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

varför slocknar datorn eller ja skärmen blir svart?


mariemarran

Rekommendera Poster

skärmen blev helt svart och jag hörde att den startade upp utan att det blev nån bild, den stod i flera veckor här hemma och vi provstartade den flera gånger men samma resultat så jag lämnade in den på onoff och var utan i 3 veckor men fick tillbaka den med ordet att det inte var nåt fel för nu fungerade den *suck*

 

nu fungerade den i 2 veckor sedan blev skrärmen svart igen och nu såg jag när det hände och först blev en tredje del mörk/grå och sedna slockande allt, provade att starta om utan resultat nu har den stått i 2 veckor och nu startade den helt plötsligt så vad i hela friden beror det på?

 

jag trodde förra gången att det var grafikkortet..kan det vara det och verkstade inte brydde sig om att kolla iom att den startade när dom försökte...nu har garantin hunnit gå ut också...

 

tycker att dom hade kunnat kolla grafikkortet för då brukar väl datorn göra sådär eller?man lämnar ju liksom inte in en dator som fungerar men det verkar dom trott :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

puffar upp min fråga lite för nu har den lagt av helt! skärmen blev gråare och gråare och tillslut helt svart och nu är den svart varje gång precis som förra gången men då funkade ju fanskapet på verkstaden så dom gjorde inget..själv tycker jag att dom borde funderat på om nåt var glappt eller på väg att gå sönder vilket måste vara fallet eftersom samma sak hänt igen men nåja nu är garantin slut så jag får betala eländet om vi inte kan påvisa sånt fel att garantin gäller fortfarande

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...