Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med IP-adress efter byte av router


maplestory

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag tvingades byta router häromdagen eftersom den gamla gick sönder. Den nya funkar fint men jag kan inte längre spela vissa spel online. T.ex. när jag hostar ett AOE spel hittar ingen annan mitt spel, och jag kan inte hitta andras.

Min IP är också väldigt underlig: "193.XX.X.X" nåt sånt. förr var den altti 88.XXX.XXX.XX...

 

vet nån vad som kan vara fel? o.o

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att din gamla router kom från din ISP? (Telia, BBB etc?)

 

Att din IP nu börjar på 192 (?) är helt i sin ordning, det är en adress-serie för hemmanätverk. Jag skulle tro att dina spel kommer att fungera igen när du öppnar portar i routern för dom. Kolla på www.portforward.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver knappast vara alltför orolig, det sitter miljoner människor världen över och kör spel eller andra applikationer via Internet... och de har alla fått öppna portar i routern för att göra det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. jag har öppnat de portar som används för AOE2 (se bifogad bild) men problemet kvarstår.

då jag hostar ett spel kan ingen annan hitta det.

en sak som är konstig är då jag trycker på "show ip" i spelet visar det denna ip adress: 192.168.1.33

Men då jag går in på http://whatismyipaddress.com/ visar det att min ip adress är: 91.150.48.133

 

[bild bifogad 2008-11-29 15:33:52 av maplestory]

1102776_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...