Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej öppna .sfw


Greby

Rekommendera Poster

Hittade en diskett från 1998 i byrålådan, som jag tror det är foton på. Kan dock ej öppna filerna som är på, har försökt med flera av de vanligaste bildprogrammen. Filnamnet är .sfw. Någon som kan ge råd? Är nyfiken på innehållet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har samma problem.

Jag vet att det är foton som jag har fått på diskett från Kodak, Extra Film eller någon annat framkallningsställe, lagt in på en tidigare dator och sedan kopierat över till diskett igen vid datorbyte.

Har provat det mesta och insett att det enda som återstår är att ringa upp de som jag vet att jag har skickat mina bilder till och be att få deras gamla program.

 

Hälsningar Chripah

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hejsan!

 

Jag har programmet..har precis städat i mina grejor och hittade en diskett samt programskivan. Det går även bra att konvertera bilderna i programmet så man kan få tif,jpg eller en massa andra format.

 

Hör av er om ni är intresserade, tallbo@swipnet.se , hela installationen är nästan 10Mb så det borde gå att maila.

 

Mvh

Peter

 

[inlägget ändrat 2009-01-06 14:07:32 av lizzards]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om programvaran inte är freeware eller shareware är det min uppgift att meddela att spridning av programvaror, som inte är av den arten, är olaglig och vidare diskussion gällande spridning tillåtes ej!

 

 

-------------------------------------

Jonas

Moderator - CD/DVD-bränning, Kameror, Print - om trycksaker samt Bildredigering

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...