Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

6000 kr


Monshi

Rekommendera Poster

I snitt.

 

Det ska Stockholmare lägga på julklappar i år.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=853574

Okej, det är en siffra man ska ta med en nypa salt då, om jag minns rätt, i detta inkluderar ALLT vi handlar under december och, kanske, del av november. Men säg att det, för diskussionens skulle, är vad vi lägger på saker/upplevelser som vi ger bort kring jul.

 

Vore intressant att se fördelningen. Det är precis som med godis. Vad äter vi, sex kilogram per år och person? Ja något sådant. De allra flesta, tror jag, äter betydligt mindre än sex kg, därmed måste det finns lika många som äter lika mycket mer än medelvärdet.

 

Julklappar då, väldigt många vill jag tror lägger betydligt mindre på presenter kring jul, mindre än 6000 kr.

 

Själv då? Ja, siktar väl på 200-300 kr per person, kan sträcka mig till 500 kr, men mer än så? Nja. Fast det är klart. Jag har inga barn att köpa dyra saker till och sprider inte gåvorna så vitt omkring mig.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt, verkar som maten oxå ingår i detta.

 

Handlarna förväntar sig också ett ökat inslag av ekologisk mat på julbordet.

 

intressant att addera resekostnaderna oxå i samband med julen...

 

/M

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl i många familjer man säger som så att vi köper teven, datorn etc som en julklapp till familjen, och då går ju beloppet fort upp.

 

Men beloppet du anger per person stämmer nog för vad vi ger också, men det blir rätt många personer med 8 barn i släkten. Men jag skulle tippa att det snarare är 6000 kr för julklappar från 2 vuxna så det är ju hälften, fast om andra inköp under december ska räknas så är det två födelsedagar också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det väl också dags för många att ta upp sina små plastkort och utnyttja nästa år avbetalning, och storkonsumera för julen.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...