Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 datorer styrs frå en?


andersson31

Rekommendera Poster

Tjenna ja har två datorer i mitt hem men skulle vilja kunna styra båda datorerna igenom denna här datorn, någonn som vet hur man kan göra?

 

mvh anderson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr vet jag inte det, kör mest med VNC själv i nätverket här, men har aldrig haft behov att kolla hastighet och så.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du någon aning om vilket av programmen som är snabbast i överförning av filer?

 

Ingadera - denna typ av program är inte optimerade för filöverföring. Enkel FTP är tex mycket bättre på det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filöverföringsfunktionen i Radmin är något jag ofta använder och har inget att klaga på där..

 

Jag gillar oxå Radmin - jag skulle säga att Radmin o Dameware är de bästa prog för remote admin (med litet olika styrkor o svagheter).

 

O visst - det går fint att flytta filer osv via dem - spec när man sitter uppkopplad via WAN/VPN o inte har mappade enheter lätt tillgängliga. I detta fallet med kopiering av filer på ett lokalt hemmaLAN känns det som litet "onödigt" när man antingen mappar upp en remote dator/mapp via Utforskaren (enkelt) eller kör FTP om det är frågan om mycket data (snabbt).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...