Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inspelningsprogram


The Computreman

Rekommendera Poster

The Computreman

Hej

 

Någon som kan rekommendera något inspelningsprogram som rippar det som finns på skärmen? Det jag hade tänkt att använda det till är att spela in videos som spelas upp direkt på nätet, ungefär som tex youtube videos.

 

Så jag vill gärna kunna klippa bort allt runtom videon, och jag ska gärna kunna redigera och ta bort partier av det jag spelar in. Det ska ha ljud, och bra filmkvalitet.

 

Några förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Screenrecorders finns det ju en del av, en heter just Screenrecorder32 tror jag..

Camtasia Studio är väl den som är överlägset bäst.

 

Men är det filmer från Youtube mm. så är det väl enklare att spara just den filmen?

 

Finns några tillägg till Firefox som fixar detta galant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Computreman

Hej igen, sorry jag är så seg...

 

Jag provade Camtasia Studio och gillade det, men jag får inte rätt på 2 saker. Färgerna blir ljusare än orginalet, och det blir bara 15 fps.

 

Jag spelar in som vanligt, sen "Produce Video As...", och väljer att spara som "WMV". Men jag kan alltså inte hitta var man kan ställa in samma ljusstyrka som orginalet, och 25 fps som jag vill ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, jag nyttjar ju inte det programmet själv, det är min 11-åriga dotter som grejar med det..

 

Men varför sparar du inte filmen direkt, istället för att spela in den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska spara videos från youtube ska du göra som Mikael63 säger, använd t ex tillägget FlashGot.

 

Camtasia är gjort för helt andra saker, inte alls bra för att spara från t ex YouTube.

 

[inlägget ändrat 2008-11-14 01:26:08 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Computreman

Mitt mål är inte youtube, utan South Park episoder på sidan www.southparkstudios.com. Anledningen till detta är att kvaliteten suger på dom nyare episoderna om man laddar ner dom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Computreman

Jag kör på IE så tror inte att FlashGot hade varit så bra för mej.

 

Men jag gick in på länken du skickade, det är ett pack med många program i men jag förmodar att det är programmet Replay AV 8 som du syftade på som kunde spara flash videos på nätet.

 

Jag testade iaf Replay AV 8, men dom videosarna som programmet hittar är bara reklamsnuttar i videon, och inte det jag vill spela in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Computreman

Här är länken till det jag tänkt spela in: http://www.southparkstudios.com/episodes/, men du kan förmodligen inte se det, och om du vill det så kan du använda detta programmet: http://www.hotspotshield.com/.

 

Jag testade Replay Media Catcher, men förstår inte riktigt hur det fungerar, det händer inget när man klickar på Start Recording och sen stoppar den...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startar Replay Media Catcher, svarar "ja" på frågan om jag vill spela in nu.

 

Klickar mig sen vidare till ett avsnitt och när det börjar spela upp börjar också Replay spara avsnittet.

 

Fungerar det inte så för dig?

 

Varför ska jag använda Hotspotshield? Jag kan se alla avsnitt ändå?

 

[inlägget ändrat 2008-11-16 02:22:39 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...