Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows , Bluescreen


BenJiiPro

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har problem med windows och vet ej vad jag ska göra...

Problemet lyder följande:

När jag startar windows så går allt som vanligt , kommer in i windows men efter 5-10 sekunder får jag bluescreen. Fel säkert läge fungerar ej av en konstig anledning. Stoppade in XP-skivan och körde chkdsk med kommandon och det hjälpte inte. HAr försökt med bios (är inte så bra på det) provade mig fram , sedan återställde jag när jag såg att det inte spelade någon roll. När jag försöker återställa genom att trycka F8 sedan "Med senaste inställningarna som fungerade" får jag bluescreenen dirrekt och datorn startar om...

Någon som vet vad jag ska göra ?

Vore skit sjyst!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försök se vad det står för felmeddelanden på bluescreen. Om du hinner, stäng av omstart vid fel från System->Avancerat->Start och återställning

 

[inlägget ändrat 2008-11-04 20:08:56 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen!

jag hinner ej ändra något i windows , eftersom den måste ladda upp allt sen så kommer bluescreenen... Bluescreen error:n gre någonting om 0x00008e , har kollat andra forum , men de har inte samma problem som jag

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när började problemen då? Har datorn funkat en tid och sen uppstod bara problemet? Eller kom det efter du lagt till nån hård-/programvara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt började med att jag var på lan , de var rätt så kallt så det kylde ner hårdvarorna tror jag :/

När jag kom hem så var datorn segare och den "frös" rätt så ofta i t ex spel osv som den INTE brukade göra innan...

Nu efter ett tag kom det med det här problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som läge att öppna chassit (nätsladd ur förstås) och kontrollera att minnen, grafikkort och alla kontakter sitter som dom ska. Har hänt förr att nåt råkat lossna en smula under transporten :)

 

Kolla samtidigt att processorfläkten drar igång när datorn startas

 

[inlägget ändrat 2008-11-07 07:59:51 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok , gjort de nu , samma problem, men när jag kopplar ur en hårddisk så försvinner båda ur systemet, alltså kan inte starta windows utan att en är ikopplad.

Med RAM har jag bytt plats på dom , provat med bara en av dom , samma problem , grafik kortet är som det ska.

Något förslag ?

och ja, fläkten fungerar :P

TAck på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...