Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GeForce 8500GT


Hoggel

Rekommendera Poster

och angående 3Dmark så tänker jag inte ens fundera på att ladda ner det, filen ligger på ca 280MB och det skulle ta säkert ett dygn att ladda ner med mitt internet...

 

Och utan att köra det programmet så vet jag att det ibland händer när jag kör filmer och sånt, även ibland, helt random, så händer det när jag bara är i Vista-miljön, en skillnad från förra grafikkortet är dock att jag nu inte sällan får en blue-screen (har inte hunnit läsa något som står på den), när jag bland annat blir utkastad från Assassins Creed, även ibland när jag är inne på Nvida inställningar så knasar det till sig och laggar som tusan när jag ska bara flytta på fönster i vanlig windows-miljö. Ibland under samma förutsättningar så blir det en variant av myrornas krig på skärmen också, även om jag kan urskillja allt annat (skrivbordsbakgrund och sådant) bakom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Driver cleaner, gratis:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

eller Driver Sweeper:

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

lite äldre Nasty File Remover:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=582

 

Windows problem - kontrollera att allt är helt uppdaterat, det jag nämnt med andra ord. Moderkort, BIOS, ljudkort, lan, grafikkort, whatever.

 

Som sagt, klurigt.

 

ed: Vad har du för komponenter i datorn i övrigt? Processor, moderkort, minne osv.

 

Ed2: Blåskärm, stäng av att Windows startar om vid blåskärm. Högerklicka på din Dator, ta upp avancerade systeminställningar, start- och återställning.

 

ed3: Bredband på 10 kB/s? Snyltar du på grannens bredband eller sitter du med en GPRS-telefon i urskogen?

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-03 20:30:29 av Monshi]

 

[inlägget ändrat 2008-11-03 20:32:53 av Monshi]

 

[inlägget ändrat 2008-11-03 20:41:55 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar på att allt i datorn är ordenkligt uppdaterat, anledningen är den att det finns många saker som jag inte vet hur jag kollar. nu ser jag för första gången t ex vilken BIOS jag har: FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd. 6.00 R1.12.2312.A3.

 

processor: Processor Intel® Pentium® Dual CPU E2160 @ 1.80GHz, 1800 Mhz, 2 kärnor, 2 logiska processorer

 

Minne: Inte säker, en av de saker jag inte vet hur man kolllar i datorn, inte i Vista i alla fall, skulle nog kunna öppna datorn och ta en titt på dem...

 

som sagt, mycket saker jag inte vet hur man kollar, moderkortet är också en av de sakerna...

 

(automatisk omstart, avstängd)

 

nu överskattar du GPRS-Internet i urskogen, där kommer man bara upp i 6KB/s, vet av egen erfarenhet eftersom att jag bode där förut med den uppkoppligen, jag sitter med Tele2 mobilt bredband, som HÄR SKA kunna komma upp i 40KB/s vilket den gör ibland, dock väldigt sällan, 10KB är väll typ genomsnittshastighet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CPUID

http://www.cpuid.com/cpuz.php

kan berätta vad du har. Litet att ladda ned.

Moderkortsversion kan leda till vad för BIOS som finns och uppdateringar. Likaså vilka drivrutiner som kan finnas till det.

 

berätta vad som står där eller ta bilder av den och klistra ihop och posta här (PNG- eller GIF-format rekommenderas)

 

Ed: Bredband. Tja, det är så det är. Tele2 mobilt bredband :)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-03 21:16:39 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, nu vet jag inte om jag gör rätt, men det borde komma med bilder här, och denna säger btw att jag har DX10, betyder det att det är helt värdelöst att jag sitter och tankar DX9 som en galning så fort det kommer nya uppdateringar??

 

[bild bifogad 2008-11-03 21:32:23 av Hoggel]

1095438_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror att vista föredrar version 10 av dx :) Knappar du in dig på fujitus hemsida kan du ju också kolla om det finns uppdateringar av ditt bios, chipset drivers etc

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, Fujitsu Siemens... Kanske bäst om du söker på deras hemsida vid närmre eftertanke:

http://support.fujitsu-siemens.se/se/support/downloads.html

eller kanske från Intel, tror detta är ditt ChipSet

http://www.intel.com/design/chipsets/embedded/q965.htm?iid=ipp_embed+chip_Q965&

fast de verkar inte ha något så det är nog hos F-S du får söka.

 

DX9/DX10 ingen aning. Dx9-spel använder väl DX9 även på en DX10 maskin? eller?

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, det borde den väll göra tycker jag... fast som nämt tidigare så programmerar jag också på liten skala med DirectX, och där så skriver jag iof bara : using Microsoft.DirectX.Direct3D;

 

och den kör ändå DX9, så av den anledningen har jag altid trott att jag kört DX9

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten fråga här bara, jag sitter just nu på FUjitsus hemsida och tankar drivare, och så finns det en flik med "Graphic" och det enda graffekort som finns där är kortet som finns inne i moderkortet och GeForce 7300LE 128/256MB TrueMemory, kan det vara ngt i stil med att det är de enda korten som stöds av moderkortet, och att det är där alla j**la problem ligger??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, knappast. Snarare kort som sålts med datorn som de därmed ger support/drivrutin till.

 

Hoppas det löser sig med lite fräscha drivrutiner och kanske uppdaterat BIOS. Länk till din produktsida, pls.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.fujitsu-siemens.se/support/downloads.html

 

och så skulle du egentligen behöva mitt serie-nummer...

finns det ett sätt att skicka privata meddelanden på sidan?

Jag vill inte riktigt lägga ut serienumret här på en sida där vem som helst i världen kan komma åt det, om inte annat kanske du bara kan skriva "ESPRIMO P5915", och sen kryssa i Vista 32-bitars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, ja, det räckte. Nåja, du kanske klarar själv att se där vad du ska ladda ned?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå, och problemet har iallafall löst sig LITE, jag har nu suttit och spelat Assassins Creed i litet över 2 timmar, och det har inte hoppat till en enda gång, jag trodde förstås att problemet var borta permanent, men jag tänkte att jag skulle kolla för säkerhets skull, så jag drog igång Age of Empires 3 eftersom att det brukar ställa till problem, och där så kvarstod problemet iallafall fortfarande... Program som jag har skrivit flyter på sisåder, jag drog igång två st nu, ett funkar felfritt, men det andra som är fullskärm var lite värre...

 

Nåja, jag har löst en del, resten får tekniker från Fujitsu Siemens fixa när de kommer...

 

edit: Jag TRODDE att assassins creed funkade, men nu så strular det igen...

var väll bara ett sammansträffande då...

[inlägget ändrat 2008-11-04 02:15:39 av Hoggel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har du garanti så nyttja den. Innan han kommer, se till att skapa en felbeskrivning och ett säkert sätt att provocera fram felet.

 

de gillar exakta beskrivningar. Vad som går fel, vad du har testa.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...