Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Död mikrofon!!


Isak E

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har en mikrofon som är ganska ny. När jag köpte den funkade den galant. Men nu hör inte mina kompisar mig när jag snackar i den. Jag har skype och där händer det inte något på mättaren som mäter ljudet ut, men ljudet in som musik fungerar. Jag kollade på volymkontrollen ett tag tidigare och då såg jag under mikrofon att den var avtängd så jag satte på den men det visade sig vara ljudet in alltså musik. Så när jag kollade på skypes hemsida stod det att man skulle ha kryssat i alla ljud som kommer i högtalaren utom mikrofon, den skulle vara av men jag hade satt på den ett tag tidigare och nu när jag ska ta och avmarkera den finns den inte. Micken fungerar på syrrans dator. Så det måste vara något på inställningarna jag har rört till det, t.ex. när jag lyssnade på musik så rörde sig mätaren på skype under mikrofon, konstigt för mina kompisar hörde allt jag hörde i deras mikrofon som musik jag lyssnade på men inte mig. Jag måste ha rört till det ordentilgt. Skype säger att min mikrofon är avstängd och det är den inte! Jag kan inte sätta alla volymkontrollerna på default eller nått?? Hjälp mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Om du klickar på "Ljud" i kontrollpanelen och väljer fliken "Inspelning" så borde du finna din mikrofon. Klicka på den och välj "Egenskaper". Kolla så att du har valt rätt anslutning. Backpanel om miken är ansluten bakom datorn och frontpanel om miken är ansluten i ett frontuttag.

 

Mvh Thomas

 

[inlägget ändrat 2008-11-01 15:13:26 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...