Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

D-Link DIR 655


Jahan mack

Rekommendera Poster

Hej

Jag har köpt en ny D-Link DIR 655 router. jag kan kopla mig till internet på min ärbar men min stationer koplas inte.

Jag har ett Dlink- Air plus extreme G trådlöskort på min stationer(DWL-G520). Jag undrar går det att kopla sig till ny router med min gammla kort eller inte??

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det sak gå, lättast är om du loggar in i routern och ställer den till att bara andvända "G" protokollet, om du inte har en annan "N" produkt förstås!

 

alla routrar och motagare ska vara bakåtkompatibla men enligt mig inte utan lite strul...

 

och så är det detta med kryptering, något man inte vill vara utan, alla olika routrar och motagare värkar stöda olika typer av kryptering och det slutar med att man sitter där utan kryptering...:thumbsdown::thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

det finns flera allternativ att välja i router. finns 802. 11g, n etc .

jag gick in i router och valde ett allternativ med 3 protokol bland annat finns G protokol, jag krypterade min anslutning ändrade nätverks namn etc. men kan inte ansluta mig till min egen nätverk med lösenord.

jag kan ansluta mig till nätverket med default inställningar men inte krypterd.

Jag tror att krypterings typen kan på verka det. jag väljer WPA personal

det finn ASU och jag tror PSK.

jag har inte provat med WEP för att inte vill använda denna typ av krypteringen.

Jag behöver fortfarande hjälp med att kryptera och ansluta mig till min nätverk. TACK

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom gamla korten stöder bara wep och wpa. Ur felsökningssyfte föreslår jag att du trots allt börjar med wep och ser om dom då kommer ut på nätet

 

[inlägget ändrat 2008-11-04 09:38:39 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

valde ett allternativ med 3 protokol bland annat finns G protokol
Pröva med bara g om det finns.

 

jag väljer WPA personal det finn ASU och jag tror PSK.
WPA-PSK brukar fungera bra.

 

Använder du D-links program eller XPs (Vistas ?) program för att ansluta till routern?

 

Har du kollat om det finns en ny firmware att installera i routern?

 

Se också flora50s guide om trådlöst för fler tips:

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html#wireless_router

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med min gamla router använde jag WPA kryptering och den fungerade bra.

min gamla router var Dlink air plus G. Jag menar att kortet och router kunde prata med varandra. Nu har jag byt router till D-link DIR 665 men kortet är det gammla (AirPlusExtrem).

Jag har Windows Vista 64 och använder Vistas program för att kopla mig till router. Jag har inte kolat om att det finns firmware att installera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kolat om att det finns firmware att installera.
Gör det då.

 

Jag har Windows Vista 64 och använder Vistas program för att kopla mig till router.
Pröva med D-links drivrutin då och följ deras installationsguide. Båda finns för nedladdning på D-links webbplats.

 

Nu har jag byt router till D-link DIR 665 men kortet är det gammla (AirPlusExtrem).
Jo, jag förstod det och då kan man behöva pröva med lite olika inställningar innan man kommer fram till vad som fungerar bäst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kollar jag om det finns firmware att installer?

Pröva med D-links drivrutin då och följ deras installationsguide. Båda finns för nedladdning på D-links webbplats

 

Drivrutin till vad ? Datorn hittar och känner mitt kort det betyder att kortet har en driv rutin.

En skiva följar med själva routrn men där finns ingen driver.

 

kan du vara snäll och utveckla dina tankar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade drivrutinen för kort från D-link men det vissade att jag redan hade den bästa möjliga drivrutinen på min dator.

Jag hittade felen och det var så att jag ville skapa själv lösenordet för krypteringen och kanske den meningen eller orden som jag valde var förkort eller nåt annat, det gick inte.

När jag valde att datorn ska skapa ett lösen till krypteringen automatisk, systemet genereade ett lösen och det gick bra att kopla mig till min router med WPA kryptering.

En sak som jag gjorde var att jag valde bara G protokollet i router.

Tack för hjälpen alla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...