Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Prossesor problem


hans_pettersson

Rekommendera Poster

hans_pettersson

Jag har bytt ut min phenom prossesor mot athlon 6000+ på min am2+ sockel och den nya fungerar inte riktigt ibland så fungerar den perfekt och man kan spela spel som crysis och sånt och i bland så kan man inte ens starta upp fista för att den hackar vid vista uppladningen och den brukar hacka när man stänger av den och när den fungerar så installeras drivrutinerna och det står att man ska starta om men eftersom att den hackar vi avstängningen så sparas aldrig inställningarna och den brukar ha en lagom temp mellan 30 till 45 grader. är det fel på mitt moderkort eller kan det vara drivrutinerna vad ska jag gjöra!!!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade du en phenon x3 processor typ som 8450e ? tänkte mig att om du satt in den gamla vertionen av 6000+ 'an så drar den mera ström och datorn nätaggregat kanske inte orakar med.

har du dessutom ett kraftigt grafikort så finns risken för överbelastat nättagregat !

 

får jag fråga varför du bytte "ner" dig till en 6000+ ' are??

 

tips: kontrolera virus och skit för att utesluta mjukvaru fel !

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-30 19:00:03 av gurre g]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans_pettersson

jag har kollat och mitt nättagregat ska klara det och mitt grafikkort är inte så kraftigt jag har ati radeon hd 2600 pro kolla upp det det är INTE kraftigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nätaggregat är som dubiösa förstärkare, många kör med glädjesiffror... Spelar ingen roll om det påstår sig klara säg 500 W om det bara gör det i en millisekund. Hur mkt ström kan det leverera i 12 V?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans_pettersson

Jag tänkte så här eftersom att min gamla prossesor hade 2.2 ghz per kärna så borde det ju bli 8.8 ghz och den nya tar 3.1 ghz och det är 2 kärnor altså borde det bli 6.2 ghz och 6.2 är ju mindre än 8.8 så det borde ju gå och jag provade att ta bort grafikkortet och körde med moderkortets grafik och samma sak hände ändå (detta skulle göra så att det drog mindre el) Jag kör med ett vanligt nätagerat som jag fick med när jag köpte datorn

[inlägget ändrat 2008-10-31 12:09:14 av hans_pettersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om du har 16 kärnor eller två, 3.1Ghz är just 3.1Ghz. Det är lite som en motorväg. Du kör i 110 även om du har en bil brevid dig som också kör 110. Ni kör inte 220 bara för att ni är två.

Med två kärnor kanj två trådar jobba i full hastighet samtidigt, men de kommer inte att jobba dubbelt så fort som om du hade en kärna som tickade i samma frekvens.

 

Hur det påverkar strömförbrukningen är lite svårt att generalisera om, det beror på mer än klockfrekvens.

[inlägget ändrat 2008-10-31 12:33:35 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nätaggregat är som dubiösa förstärkare, många kör med glädjesiffror... Spelar ingen roll om det påstår sig klara säg 500 W om det bara gör det i en millisekund.

Om du läser tester av nya nätaggregat så kommer du att märka att detta är ett minne blott. De flesta nätaggregat klarar högre effekter än de är märkta för. Det är ca 10% som inte klarar märkeffekten. Detta gäller förståss när nätaggregaten är nya. Nätaggregat försämras över tiden och har en starkt begränsad livslängd.

 

Hans: Jag skulle tro att du har problem med dina drivrutiner. Prova att uppgradera alla drivrutiner. Tänk även på att du kan ha installerat drivrutiner till din CPU. Jag vet dock inte om AMD har olika drivrutiner till Phenom och de äldre. Om det inte blir bättre, överväg en ominstallation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...