Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte formatera/förbereda skivor


Klaar

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har just nu flera problem med min dator (compaq presario v60502EO Notebook PC), som jag tror beror på att den har kraschat några gånger. Detta i och med att jag kopplat ur mitt ljudkort (interface) E-MU 0404 felaktigt. Samtidigt har jag rensat min dator en del, och tror att jag har tagit bort någon viktig fil i system32, eller någon fil som (åter?)skapas när datorn byggs upp efter en krasch. (Är inte så haj på det här med datorer, men hoppas att ni fattar vilka filer jag menar).

 

Jag vill nu spara ner mina viktiga filer på skivor för att inte allt ska riskera att försvinna vid en ytterligare krasch. Problemet är att det inte går att formatera skivorna jag vill spara ner filerna på (dvd plus rw). Jag måste förbereda skivan, vilket inte fungerar. Filsystemet är UDF 2.0 Standard och storlek på allokeringsenhet är standardenhet. Formateringsalternativet är snabbformatering. Jag har provat både Live-filsystemet och Hanterat, ingenting fungerar. Efter ett tag poppar rutan "Det gick inte att slutföra formateringen" upp.

 

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig åtgärda dessa problem! Jag skulle vara så tacksam!

/Matilda

 

[inlägget ändrat 2008-10-29 22:13:24 av Klaar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows Vista. Jag brukar bränna skivor genom att utforska skivan, och då får jag en förfrågan att jag måste förbereda skivan, vilket inte funkar. Tidigare brukade jag, efter formateringen, bara dra filerna till skivan. Jag har testat att bränna skivor i Nero 9 och i Alcohol 120%, men detta fungerar inte heller.

 

I DVD-/CD-ROM-ENHETER har jag Slimtype DVD A DS8A1H ATA Device.

 

Jag har tidigare utan problem kunnat använda DVD+.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...