Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ventrilo connecta automatisk


jope74

Rekommendera Poster

Högerklicka på programmet, välj Egenskaper där borde det stå "Mål: "C:\Program Files\Ventrilo\Ventrilo.exe" ändra det till "C:\Program Files\Ventrilo\Ventrilo.exe -cIP:3784

 

t.ex. "C:\Program Files\Ventrilo\Ventrilo.exe -c127.0.0.1:3784"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag högerklicka och trycka på egenskaper på ventrilo för när jag gör det kommer det inte upp något mål.

Men när jag gör samma sak på genvägen så kommer det upp och då fyller jag i det som du skrev.

Efter det går det inte att starta ventrilo från den genvägen.

Vad gör jag för fel?

Mvh: jope

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu förstår jag inte riktgt, men jag andvänder ventrillo så jag ska se om jag kan hjälpa tilll....

 

 

när jag startar servern så står det lite smått "server is available. press conect." då är det som sagt bara att trycka på connect så ansluter den själv...

 

UPPDATE: testade lägga till -c127.0.0.1:3784 i "mål" fönstret och det fungerade perfekt, så länge jag hade servern igång ,annars så går det ju förståss inte att ansluta :) efter somm att det gick för mig så borde det gå för dig också:thumbsup:

[inlägget ändrat 2008-11-07 18:32:14 av gurre g]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter det går det inte att starta ventrilo från den genvägen.

Vad gör jag för fel?

kanske misasr ett mellanslag, eller lagt till något anant tecken eller linande, för det är välldigt känsligt såntdära, och det kan mycket väl vara det som är fel...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...