Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

min incredimailbox i annans dator?


lolla

Rekommendera Poster

Tog bort Incredimailprogrammet och gav bort min gamla dator. Person B med annan operatör och bredabnd laddade ned samma program varvid MIN mailbox dyker upp igen med alla mina gamla mail och brevlådor??!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är normalt att när man avinstallerar epostprogram så tas inte ens mejl bort eftersom det kan tänkas att man avinstallerar bara för att sedan installera en nyare version och då vill man absolut inte att ens mejl ska tas bort. Den nya Incredimail hittade alltså igen alla gamla inställningar och mejl som låg kvar i datorn.

 

Det är lämpligt att formatera och installera Windows när man ska ge bort datorn så är man absolut säker på att inget gammalt ligger kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde tyvärr att mailprogram som Im, Firefox, sparar allt som mail, kontoinställningar och sådan på ett annat ställe, än vad själva programmet finns, tyvärr lätt att glömma bort.

 

Kan tyvärr bara hålla med Cecilia, vad man bör göra när man säljer/ger bort sin dator, installera om allt, ta bort alla partitioner och installera om datorn, då är man så säker man kan bli.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...