Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Noob behöver tips om lämpligt verktyg...


2Many2

Rekommendera Poster

... för att skapa och underhålla hemsida. Gissar att Dreamweaver et al har en smula hög tröskel men ni kanske kan tipsa om ett enklare men någotsånär funktionellt program?

 

Tack på förhand :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser trevligt ut men, en svag förhoppning, kanske det finns något gratisalternativ?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, fritt alternativ, open source eller liknande, är aldrig fel. Gillar Firefox, Thunderbird, Kepass, Avast, SportTracks med flera. Kanske någon hackat ihop något som duger för en enkel användare för mig?

 

Visst, kan besöka pirathamnen och ladda ned det hela gratis där men hellre att jag tar ett lagligt alternativ. Och om det är billigt även det, ja, varför inte söka efter ett som är gratis.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2008-10-26 22:27:13 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man utgår från tabellerna på

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_HTML_editors

och jämför med grupperingarna på

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTML_editors

så borde det gå att få fram vad som finns.

 

Om man ska ha någon enkel sida/plats utan script och liknande så finns Google Page Creator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha, där ser man. Får väl ta och testa någon nu när du varit så snäll och tagit fram listan.

 

Som det nu är har jag en gammal icke legal version av Dreamweaver på datorn, eller på gamla datorn enbart, och har väl tänkt se om jag kan hitta något mer passande för mig.

 

Sedan har jag visserligen även sidor hos Google men de passar inte för allt, tror jag... Kanske finns verktyg där för att ladda upp/integrera data från exempelvis Excel? Jag får ta en titt men låt oss inte kidnappa denna tråd med den diskussionen, jag kan själv :)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Site Spinner visade sig ha lämpligt hög tröskel så det tipset är jag glad över :)

 

Några små uppföljningsfrågor om det går bra:

 

Vilken skärmupplösning ska man skapa sidor för? Fortfarande 800*600 eller...?

Om man har ett antal bilder man vill ha in förmodar jag att man av storleksskäl inte ska slänga in dom direkt från digitalkameran. Tips på lämpligt program som kan skala om bilder till lämplig storlek som "batchjob"? Vad är lämplig storlek och format?

 

Vill nån dessutom skina ljus över positionering/centrering etc vore det bra

 

TIA

 

[inlägget ändrat 2008-11-27 16:38:41 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...