Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bredband


Fredrik1971

Rekommendera Poster

Jag har ett trådlöst bredband i mitt hem. Jag har betalar 24 Mb och får givetvis inte ut det (men det får väl ingen). Nu till en fråga när jag kör via kabel ligger jag på 15-17Mb och på trådlösa 4-7Mb. Jag har pratat med en arbetskamrat och han säger att den hastigheten jag har, går att höja medhjälpav ett litet program/fil som konsumentombud. hade på sin sida (att ladda ner). Finns inte nu (inte vad jag hitta iaf.). Är det så att det finns ett litet program eller fil som kan göra så att jag får snabbare bredband

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du se vilken lufthastighet som den trådlösa förbindelsen kopplar upp sig på? Kan t ex vara 11 Mbit/s eller 54 Mbit/s.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vår bärbara så set man det dels när den anslutet och dels när man håller musen över ikonen för den trådlösa nätverksanslutningen vid klockan.

 

Du kan pröva med att flytta omkring routern och/eller datorn en del för att se om du får upp hastigheten.

Du kan också pröva med flera andra kanaler i routern, kan förbättra om det finns andra trådlösa nätverk eller bärbara telefoner i närheten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hastighet: 54Mbit/sek

Signalstyrka: Utmärkt

Status: Ansluten

 

jag har alltid haft en sämre hastighet på det trådlösa nätverket (3 datorer anslutna)

Kopplar jag in denna dator via kabel i routern får jag max hastighet.

Det jag undrar är om det finns det program/fil som min arbetskamrat talade om, som gjorde något med inställningar i datorn.

Han är mkt insatt i datorer, vet dock ej vad det är för /program/fil, därför söker jag hjälp i detta forum

 

Ceddan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar är om det finns det program/fil som min arbetskamrat talade om, som gjorde något med inställningar i datorn.
Jag har inte hört talas om någon fil att ladda ner från något konsumentombud för att förbättre överföringshastigheten för trådlösa förbindelser.

 

Vad är det för router?

Har du prövat med olika kanaler och olika krypteringsmetoder i routern?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....men är det så att jag ska kunna få liknande hastighet på det trådlösa mot med tråd

Routern är en D-link 524!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...