Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ej optimalt läge?


lajloos

Rekommendera Poster

Jag har en 22" TFT-Skärm som jag försöker koppla till min Telia digitalbox med hjälp av en HDMI-DVI-D kabel. Får bild dom först sekunderna och allting verkar bra tills det poppar upp en liten ruta där det står:

"Ej optimalt läge, Rekommenderat läge: 1680x1050 60Hz"

 

Hur ändrar jag detta utan att koppla in en dator i det analoga?

För det är bara när jag kör digitalt som ja får detta.

 

Det står att det bara är 720x576 50Hz nu?

 

Förstår inte så mycket, väldigt tacksam för snabb hjälp :)

 

[inlägget ändrat 2008-10-23 00:02:13 av lajloos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att det bara är 720x576 50Hz nu?

 

ja om inte din telia box har hd-tv stöd ( vilken bara den dyraste har) så är det allt boken klarar att mata ut...

 

har du den dära billiga standard motorolaboxen som heter VIP 1510 ?

den har inte hd tv stöd

 

Får bild dom först sekunderna och allting verkar bra tills det poppar upp en liten ruta där det står:

"Ej optimalt läge, Rekommenderat läge: 1680x1050 60Hz"

men vad händer sen? det ska ju gå att köra en skärm på lägre än max upplösning...

 

mera info:

om du har den bättre motorola vip 1910 boxen så ska den klara av 720p/1080i utmatning, kolla om det går att aktivera det i någon inställning, för att se vad du gör kan du få ansluta en gammal vanlig tv...

 

det kan vara så att 720x576 är för liten upplösning för att din monitor ska klara att skala upp det... se i manualen till skärmen vad den stöder för upplösningar, stöder den det ?

[inlägget ändrat 2008-10-23 15:45:56 av gurre g]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har motorola VIP1910/1920T.

 

Efter det så händer ingeting, det är helt svar och rutan åker omkring med den där texten i. Har kollat lite på inställningarna men hittar inget sådant till Telia boxen.

 

när det gäller skärmen så står det ingenting om upplösningar i manualen heller, fick bara garantibevis och en litet papper på hur man sätter ihop skärmen.

 

Antagligen går det boxen och skärmen inte ihop då, vet inte riktigt vad jga ska göra annars.. tack iaf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

troligen stöder inte skärmen upplösningan som boxen matar ut... du måste få boxen att mata ut en annan upplösning, troligen större, 720x576 är troligen för litet för att skärmen ska klara att skala upp det.

 

men gör som jag skrev tidigare, koppla in en hedelig tjock tv med en scart sladd och kolla om det går, det borde ju inte vara något problem... sen så kan du gå in på inställningar och troligen ändra utmatnigns metoc och upplösningar ( jag vet inte rikitgt hur menyn ser ut )

 

 

UPPDATE:

gå också in i skärmens menyoch se vad det går att ändra, kanske det går endå med 720x576, jag har ingen aning om hur just din skärms meny ser ut men trolign finns där lite allt möjligt, testa dig fram...

[inlägget ändrat 2008-10-24 16:32:17 av gurre g]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...