Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte mus & tangentbord, hjälp!!!


Kemono

Rekommendera Poster

Har flyttat över alla grejer till ett nytt chassi + satt in ett nytt grafikkort, när jag försöker starta går allt bra, kan gå in i bios och använda tangentbordet, går ur och låter OS starta (XP) inga problem utom att den inte verkar hitta vare sig mus eller tangentbord så jag kan inte göra nåt, vad kan detta vara????

Försökte även att starta i felsäkertläge med samma resultat alltså allt startar men mus/atangent bord är döda, det enda som kommer upp är en ruta som säger att inställningarna för skärmen är under mini.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, hur kan man kolla det?? Men systemet har ju funkat tidigare, jag har bara flyttat på grejerna + då nytt grafikkort

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men en disk som är installerad på en dator har drivare för hårdvaran på den. Inte nödvändigtvis för hårdvaran på den nya

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, så här är det: På hårddisken finns redan ett installerat xp, som har funkat i ett annat chassi, jag har alltså inte på något sätt installerat om OS.

Och xp öppnar sig precis som vanligt med min egen startsida men väl där kan jag inte göra något för att mus och keyboard är stendöda.

 

jag måste tyvärr logga av nu, kollar igen imorron ,tack för hjälp så långt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ach... du har flyttat samma moderkort et al också? Sry :)

 

Testat med att starta felsäkert i vga-läge? Alt med det gamla kortet i för att verifiera mus/keybd? Gissar att det bliR konflikt med nya grafikkortet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testat utan resultat.

 

Innan jag flyttade grejerna avinstallerade jag alla drivrutiner till det gamla grafikkortet. men visst ska det väl gå att köra ändå.

 

Jag kan ju använda keyboard i bios och numlock lyser och det lyser under musen, men så fort windows flaggan kommer så slocknar lamapan på keyboard

 

Nån med fler ideer?

Annars så så blir det omistallation ( adjö till en del som inte är uppbackat)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får inte keyboard att funka ens när du bootar från skivan alltså? Ursäkta om jag upprepar den frågan. Om svaret är nej föreslår jag att du skaffar en "live" boot-skiva som kan hjälpa dig kopiera de filer du vill ha kvar till en annan enhet innan du rensar disken :) Finns tex BartPE, WinPE, UBCD med flera samt Linuxversioner

 

[inlägget ändrat 2008-10-17 08:02:03 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick inget ordning på detta, vart tvungen att ominstallera allt.

(hade inte backat upp sen i april, suck.... man lär sig aldrig)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...