Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar om hela tiden!


Noffish

Rekommendera Poster

När jag streamar en video eller bara surfar på internet så brukar datorn starta om. Har precis ominstallerat win xp sp2 och det är bättre nu iaf. Det är alltid samma sidor som får datorn och starta om. Innan jag installera om xp så starta den om hela tiden!

 

Jag har tidigare skrivit upp FLERA andra felmed. men nu så får jag oftast bara de här!

Kanske borde även nämna att jag har fått blue screen flera gånger under installationen av xp också. Jag fick felmed. sen starta jag om efter ett tag och den körde igenom installationen där den sluta typ.

 

Stop message:

 

0x0000007F(0x00000000)

0x000000C2(0x00000042, 0x816C6000) - BAD_POOL_CALLER

0x000000C2(0x80665000)

0x0000000A(0x6600024C,0x00000002,0x00000001,0x804EE400)

 

Det senaste felmedellandet jag fick var:

PAGE_FAULT_NONPAGED_AREA: 0x00000050(0x80A0A850,0x00,0x80EE6C80,0x00)

 

PRECIS efter jag skrev detta inlägg så starta datorn om c:a 4 gånger efter varandra på c:a 20 min. Och två av gångerna satt jag endast på msn.

 

 

Jag har kört memtest och läst på flera andra sidor och inlägg som finns på forumet men inget som hjälper mig...

Jag har INTE installerat några nya drivrutiner..

Jag har bara installerat ett antivirus program Eset, windows live msn, vlc, quicktime och winamp, det e alla programmen jag har!

 

 

Hoppas någon här nu kan hjälpa mig för jag får spel snart...

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-15 03:31:20 av Noffish]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar att du har kört minnestestet i många timmar utan att testet har hittat något fel. Då får du köra test av hårddisken.

 

----------------

Flyttar tråden till forumet för Hårdvara – övrigt

 

Cecilia - Moderator för Virus, skadliga program & botemedel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken testas bäst med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

 

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen men löste de :P

 

Datorn behövde dammsugas GROVT. fläktarna var helt fulla av damm.. har fungerat perfekt sen dess!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...