Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med konfiguration av Monowall FW


Mr.PK

Rekommendera Poster

Vi ska ersätta en äldre FW och behöver hjälp med konfiguration av Monowall.

 

 

 

 

Tråden flyttad till Brandväggar

//gästen - Moderator för Karriär & Utbildning

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-13 12:28:35 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej, jo jag har konfiguretat branväggar förut utan större problem men stötte på konstigt problem här.

 

Har ett scoop av fasta IP med några servrar på DMZ. LAN används egentligen inte just nu.

 

Har skapat alias, lagt in servrar och mappat allt. Verkar vara OK, man kommer ut på nätet men man kommer inte åt nån av servrarna på DMZ utifrån. Skumt.

 

Just nu kör jag pfSense men vill byta till Monowall med ny hårdvara. pfSense har dessutom strull med FTP...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag har gjort rätt, men uppenbarligen är et fel nånstans :) Det rä det jag behövde hjälp med. Vill bara få det fungera, har inet själv tid att sitta med det mer jsut nu, vore skönt att nån som är mer van kunde se över konfigurationen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vore skönt att nån som är mer van kunde se över konfigurationen...

 

Monowall är väl GUI only (?) - så det blir väl litet svårt för dig att posta configen o få nån att titta på.

 

Antingen kan du väl få hjälp här: http://forum.m0n0.ch/

eller om du är företagare, ring in ngn konsult att fixa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan göra backup av alla inställningar till en fil. Men min tanke var att någon som har bra erfarenhete av Monowall kunde få logga in och kolla upp den, kan så klart betala lite för hjäpen ju.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...