GustavFröding Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Hej! Jag behöver kryptera mitt trådlösa nätverk, då jag har märkt att andra surfar in på det. Hur gör man detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Tydal Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Du ställer in det i routern. Det står i manualen hur du gör, men vanligtvis går du till routerns adress i webbläsaren, loggar in och ändrar inställningarna för WLAN/Wireless. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GustavFröding Posted October 3, 2008 Author Share Posted October 3, 2008 Och var hittar jag routerns adress? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Tydal Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Även det i manualen. Men man kan gissa lite... Start, kör, cmd och skriv ipconfig och tryck enter. Standard-gateway borde vara adressen till din router. Användarnamn brukar vara admin och lösenord blankt, om du inte valt något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GustavFröding Posted October 3, 2008 Author Share Posted October 3, 2008 Hittade det =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laso Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Tråden flyttad till Nätverk - hårdvara //gästen - Moderator för Brandväggar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.