Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För stor ISO-fil


Ultra

Rekommendera Poster

Hejsan,

 

Jag har en ISO-fil som jag skulle vilja "komma åt". Jag brukar använda Nero och bränna Image för att bränna en DVD-skiva men i det här fallet är ISO-filen 5,7 GB så den får ju inte plats på en DVD. Hur gör jag? Jag provade att välja "Image recorder" istället för DVD-brännaren i Nero och skrev till en mapp på skrivbordet men det blev en nrg-fil, vad är det för nåt och hur ska jag göra för att "få loss" ISO-filer som är för stora för att få plats på en DVD?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova "Daemon tools". Med detta program dyker innehållet i din avbildning upp som en enhet på datorn, på samma sätt som om du skulle ha brännt en skiva först.

 

NRG är en avbildning precis som ISO (m fl). NRG är en variant som just Nero använder sig av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej och tack för svaret.

 

Hur får man tag på det och hur använder man det? Jag har ImageBurn, är det når som går att använda?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del (?) Daemon-versioner skickar med en olämplig toolbar, så man ska se till att ta bort bocken för den under installationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har också sett det. Ett fult "trick" som verkar sprida sig. Min sambo fick in Norton Antivirus som en del av en Flash/Shockwaveuppgradering. Inte skoj med tanke på den tid vi lagt ner på att ta bort Norton... Det visade sig vara en lite checkbox, en sån där man bara klickar förbi för visst vill man bara svara "ja" till alt för att komma vidare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett fult "trick" som verkar sprida sig.
Ja, det har gjort att jag funderar på att byta brandvägg från Comodo till PC Tools.

Det finns en lista "Installers Hall of Shame"

http://www.dozleng.com/updates/calendar44514

med "vanliga" program som man ska se upp med. En del är ju ganska oförargliga som Google och Yahoo toolbar, men Ask toolbar brukar anses vara spionprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...