Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Driver Detective- Beware!!


krandig

Rekommendera Poster

Betalade över 30 dollar för att få hjälp me att ladda ner drivrutiner.

Programmet laddade ner och installerade några stycken som jag antar man ansåg att jag behövde, men sen blev det stopp.

När jag skulle logga in på mitt konto för att kommunicera med deras desktop så meddelades jag att "there is en issue with your account"(tell me about it!), och jag kan inte ens logga in!!

Har mejlat externt upprepade gånger men har inte fått nått svar fast det nu gått över en vecka. Har kollat mitt bankonto och jodå..det har dragits pengar!

Ångrar nu bittert att jag betalat för nått som jag kunde ha fixat gratis, men ack så bekvämt det skulle ha varit!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Ja har följt länken som du sa och laddat ner DriverPacks BASE, Driver pack chipset och Driver pack graphics A, men ..

Ja laddade ner det, men jag har ingent program som jag kan öppna filerna med?

Så då klickade jag på "sök program på internet" men det hjälpte inte.

Det stod: "This file is yet not available in your language" men när jag bytte tiill engelska funkade det inte heller.

Hur ska jag gå till väga?

Det finns inget som heter "installera" när jag högerklickar på ikonerna på det jag laddat ner.

När jag högerklickar på ikonerna så är de alternativ som finns "kör" och "öppna" och när jag valde "öppna" kom alternativet "extraxt files" upp och jag valde det. Efter det packas filen upp, så den biten verkar fungera, och efter att den blåa lilla ikonen kommit upp och jag klickar på den för att försöka installera filen så kommer jag till en ruta som heter "driverpacks base 8,05- any_any_any" och jag blir tillfrågad att välja språk. När jag väljer svenska så säger den att "the language file is not valid" så då väljer jag engelska i stället och klickar mig vidare.

Då kommer jag till inställningar (konstigt nog på svenska) och texten "Detta är obligatoriska inställningar. Kontrollera dessa.Annars kommer standardinställningarna att användas"

Klickar på Ok.

Då ombeds jag att väjla sökväg.

Alternativen är : Skiva, Bart Pe,samt multibootskiva.

Då väljer jag "skiva" och klickar mig vidare.

Då kommer rutan "uppdaterings kontroll" upp, och alla driverpacks finns med, som finns på den hemsida som du hänvisade mig till, (de anges i grått). Vi klickar på uppdatera och då får jag endast information om vem som är utvecklare etc. Därefter kan jag bara klicka på "avsluta" eller "intergrera", som resulterar i en dialogruta som säger "there are not yet any slipstream modules availeable for the selected platform". Och detta är allt som jag kan göra.

Jag skulle vara evigt tacksam om du kunde ha möjlihet att hjälpa mig.

Vänligen Y /0707-16 86 54

ps. om jag skickar dig en skiva med snigelpost i ett frankerat kuvert, kanske kunde du bränna av drivrutinerna åt mig?

Du skulle få en vän för alltid...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

vi ska väl inte behöva skunka så lågt som till att använda snigelpost :-)

 

jag glömde nämna att filerna är packade med 7-Zip

 

7-Zip är gratis http://www.7-zip.org

 

(även winrar klarar av att packa upp .7z.

30 dagars trial http://rarlab.com/download.htm)

 

Installationsprogrammet som förljer med är till för att göra windows installationsskivor med nya/fler drivrutiner.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag är inte heller hel nöjd.

Jag laddade hem en utvärderingsversion av Driver Detective eftersom jag har problem med att hitta en drivrutin till mitt SCSI-kort AHA-2920 för XP.

När jag kollar i System står det "Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28)" Det verkar saknas en INF-fil för senare OS än W95.

Troligen finns det inget sådant, men Driver Detective tycker att den jag har är Ok. Den lilla detaljen att den inte går att använda tar Driver Detective inte hänsyn till.

"no driver found for your device" hade varit rimligt eftersom programmet verkar ha uppfattat att jag kör XP.

Flera andra drivrutiner bl.a till mitt grafilkkort, nätverkskort och ljudkort ska vara för gamla. Dessa funkar däremot bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...