Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Viktigt !!!


Freaket

Rekommendera Poster

Hej jag är 18 år och tänkte köpa mig en bärbar dator! Den ska hålla bra för musik och bra prestanda när man kollar film och så. Kollade på Netonnet på den Fujitsu-Siemens AMILO Li 2732-001. Den är billig och vill absolut inte betala mer!

 

Vad tror ni om den för en som mig ? Jag gillar musik och att ladda ner och så. Är det någon som har någon erfarenhet av fujitsu bärbara datorer ? Finns det billigare och bättre ?

Kom med många förslag och seriösa ! Ni kan så mycket mer än mig om det här.

 

MVH//jens

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte laptop senast, hösten 2006, (förutom den jag beställde under veckan), valde jag mellan flera. (Jag valde en HP). FujitsuSiemens hade bra egenskaper under skalet, men själva skalet var oerhört plastigt, knirrigt och knarrigt, samt kändes lågbudget "Denver"-plast a la Clas Ohlsson/Rusta. Skärmen var också under all kritik.

 

Väntar med spänning på min eee-pc som kommer nästa vecka. (skulle kommit igår men leveransen blev uppskjuten). Orkar inte bära omkring HP:n.. (Den väger 2.7 kg. Asusen väger bara hälften, och kostade under en tredjedel av priset..)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också hört att Fujitsu-Siemens inte hör till toppskiktet, men det gör däremot HP. HP:s garantiservice är helt suverän! De hämtar datorn på plats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men då får jag väl gå på en HP då ! Kan ni skicka något bra alternativ till mig.. inte mer än 6000 kr..! Skulle bli jätteglad isf.

 

MVH // Jens

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! HP är överlägsna på garantiservice.

 

Lapptoppen strulade ett tag, ringde HP, fick ett nytt batteri dagen efter med expressbud. Lappen fortsatte att strula, dagen därpå kom ett nytt expressbud och hämtade lappen. Fyra arbetsdagar senare, fick jag tillbaka lappen "med ett nytt tangentbord". Jag fick lappen fixad, samt ett extra batteri!

 

(Batterier är ju inte direkt "gratis" i vanliga fall när det gäller "lappar")

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en verkligt bärbar dator, ska du kolla på eee-pc.

901/1000-serierna som kör windows XP och som har hårddisk (80GB eller mer) är prisvärda alternativ. Kostar under 4000:-, oftast betydligt under.

 

Länk:

 

 

Du kan köra "allt" samt lite till.

Datorerna är "supersmå", och du kan koppla in VGA-bildskärm samt USB tangentbord/mus hemma. (om du behöver).

 

SAMT att du kan koppla in exempelvis en extern hårddisk på 500GB eller mer via USB. (För nerladdade filer/filmer).

 

Det datorn INTE räcker till för, är:

Grafikintensiva spel.

HDTV i 1080P.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-12 19:51:41 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tänker nog ganska lika..

(Eller har stora händer)

 

HP är mycket bra!

-Fast när det gällrer pyttesmå datorer så......

 

eee-pc finns med tangentbord för "ärliga händer"...

(!)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den länken du skickade där "jannejanne" den datorn verkar ju sjukt bra ju !!!! Jag tar den och tackar så hjärtligt för tipsen!

 

Mvh/ Jens

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men om du jämför datorn från NetOnnet.se den där fujitsu som är hetaste prylen där och denna HP du skickade mig, vilken är bäst ? Vilken skulle ni välja ?

 

Jämför de två och säg.. den ni säger tar jag !!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...