Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musik i Powerpoint + starta presentation mitt i ...


speedy1

Rekommendera Poster

Hej!

 

2 frågor:

 

 

1. När jag gjort en pp-fil, med bilder och musik infogat, sparar jag den sedan spm ett bildspel. DEN filen vill jag sedan kunna maila iväg, så att alla bilder OCH MUSIKEN följer med och att den alltså fungerar med alla funktioner när man ska titta på den i en annan dator! Provade detta, men ljudet följde inte med. Jag trodde att ALLT bakades in i "bildspelsfilen"! Bilderna fungerar, tror jag, men musiken följer inte med Hur göra? Måste jag skicka med separata ljudfilen, och spara allt i en mapp, för att presentationen ska kunna koopla till ljudet?

 

 

2. Har gjort en Powerpointpresentation, med många bilder, OCH musik i. När jag jobbar med den, någonstans mitt i, kan jag se varje enskild sida som bildspel för att justera effekter m.m. Däremot; när jag gör det hörs inte låten jag kopplat till den!

Jag vill att när jag startar det som bildspel mitt i presentationen, ska jag också HÖRA låten för att se att mina texter etc. är rätt tajmat till texten i låten. Hur göra?

Som det är nu, måste jag börja om med hela presentationen för att se detaljer i slutet - det är jobbigt, eftersom den är ca 5-6 minuter lång.

 

 

Mvh/

speedy1

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...