Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det finns ju!


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Microsoft är lite röriga och otydliga när det gäller olika e-postalternativ. Eller är det bara jag som håller dålig koll :D

 

Standard i Vista är Windows Mail men där går det inte att koppla ett hotmailkonto. Lite tråkigt har jag alltid tyckt sen Vista kom då det kan vara trevligt att ha e-postklienten i själva datorn med samtidig synkning till webben. Så jag har alltid kört hotmailen från webben med problemet att klick på en e-postlänk på webben har resulterat i felmeddelande vid öppning av Windows Live Hotmail eller öppning av Windows Mail som inte fungerar då hotmailen inte går att koppla till detta programet.

 

Jag vet inte var men jag hittade och installerade Windows Live Mail att ha i datorn och då blir funktionaliteten som i gamla Outlook Express. Med mitt hotmailkonto. Plus för att jag har alla tre hotmailkonton i programmet och ett klick på skicka ta emot hämtar på alla konton samtidigt. Och klick på en e-postlänk öppnar Windows Live Mail.

 

Windows Mail, Windows Live Hotmail och Windows Live Mail. Snarlika namn tycker jag.

 

Bosse

http://bosse.bloggar.nu/

 

[inlägget ändrat 2008-09-05 23:36:23 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...