Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DC++ Activemode


Akisto

Rekommendera Poster

Hej, jag har nyligen flyttat till egen lägenhet och fått BBB 100/10 tp kabeln rätt in i väggen, jag har ju varken router eller firewall(har firewall men avstäng givetvis), Jag använder 0.691 och jag har satt på allt på direct connect, men jag kan ju fortfarande inte söka i några hubbar eller get filelist.:/

 

Någon som vet vad som är felet?, jag har Windows Vista om ni ville veta vilket operativsystem jag har.

 

så mitt problem är

1. ingen brandvägg eller router

2. Active mode i dc++ funkar inte

3. jag kan inte söka eller ta andras filelists

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen Windows brandväggen avstängd? Ifall den inte är det så öppna upp portarna du behöver.

 

Man bör ju som minst ha någon sorts brandvägg, påslagen givetvis ;) , och speciellt när du inte har en router som blockerar intrångsförsök.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stängde av brandväggen helt och hållet för att just testa om dc fungerade
*puh*

 

Har du provat ifall det går att nå din dator utifrån? Typ via portskanning eller ping direkt mot din dator? Finns sidor som kan kontrollera portar, typ säkerhetstest. Med Wireshark så kan du se vilka paket du skickar och tar emot. Det är ett väldigt bra verktyg.

 

Ifall du kan bli nådd så är det säkert någon inställning i dc-klienten som är fel. Kan ju hjälpa att installera om den isåfall.

 

Hoppas det hjälpte någonting iallafall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...