Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att bränna rippade divx filer


annapanna12

Rekommendera Poster

Har en film som jag vill bränna men......... den ligger i 2 olika mappar. När jag bränner blir det bara 1 mapp som kommer med trots att jag valt båda mapparna. Vad gör jag för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har konverterat filerna till dvd, och så flyttade jag dom till samma mapp men dom har ju samma namn så Nero frågar hela tiden om jag vill ersätta filerna. Jag känner mig alldeles snurrig. Ska jag ladda ner filerna igen och börja om från början eller går det att rädda filmen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kvar de nerladdade originalfilerna? -I så fall behöver du inte ladda ner som igen.

 

Jag kör numera HP "rakt över" (förutom HTPC:n som jag byggt själv) och där följde det med programvara för att konvertera/bränna skivor. (Inte nero, utan sonic. Funkar bra.) För att brännarprogrammet ska kunna konvertera divx/xvid/whatever till DVD så måste rätt CODEC vara installerad. Kolla om du har rätt codec installerad. Jag har CCCP. (rysk codec). Funkar oerhört bra.

 

När mina brända skivor började närma sig 20 kg i vikt, funderade jag ut en ny lösning: Mediaserver, där alla filer lagras, och mediaterminaler vid de bildskärmar som inte är direkt kopplade till en intranet/internetansluten dator. Funkar oerhört bra!

 

-Kan till och med kolla på filmerna på jobbet! (Hoppas chefen inte läser det här.. ;-)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren Jag har inte kvar orginalet så jag bränner ut dom på 2 skivor. hade flera filmer med 2 mappar och dom gick alldeles utmärkt att bränna med dina tips Tusen Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ: Med DVDShrink kan du foga samman dessa två skivor/mappar till något som kan brännas på EN skiva. Det kallas "re-author".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...