daddel92 Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Hej... och hjälp! Jag köpte nyligen en (dell) dator, och kan nu konstantera följande problem: när jag vill starta vissa saker, bl.a Chess titan (vista) eller vissa skärmsläckare, så kommer det upp ett medelande, var det står: körbar fil har slutat fungera! Fan, tänke jag och spenderade 500 kronor på mass effect, som inte heller fungerade, där kom medelandet "Mass effect har slutat fungera" (Är det ett vanligt fel i vista, eller vad? Jag har inte gjort NÅGONTING ännu^^) Ps/ Se bilden... Helt sicko! Jag köper en dator som kostar en hel hög... stålar, och så fungerar det inte! Snälla, hjälp mig! /David-A [inlägget ändrat 2008-09-04 18:18:42 av daddel92] [inlägget ändrat 2008-09-04 18:19:16 av daddel92] [bild bifogad 2008-09-04 18:38:02 av daddel92] [inlägget ändrat 2008-09-04 18:39:07 av daddel92] [inlägget ändrat 2008-09-04 18:43:49 av daddel92] [inlägget ändrat 2008-09-04 18:47:49 av daddel92] [inlägget ändrat 2008-09-04 18:49:24 av daddel92] Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddel92 Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 "Inte ens" Guild Wars fungerar! Ett medelande kommer upp, och varnar för "serius error" /se bild Snälla hjälp mig, alla andra får ju också svar *snyft* [inlägget ändrat 2008-09-04 19:05:22 av daddel92] Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddel92 Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 Visst... jag ÄR otålig, men nu känns det som jag ignoreras! Ps: ny, spännande bild, uppe! [inlägget ändrat 2008-09-04 19:21:39 av daddel92] Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddel92 Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 Jaha..... systemåterställ ändrade på ingenting! HJÄLP MIG snälla! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jannejanne Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Vad säger Dell support? Dell support Telefon öppen till 20:00? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddel92 Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 ÄNTLIGEN ett svar... men tyvärr, efter 10 minuter i kön, gav jag upp =/ Och så stänger dom visst vid 17.... [inlägget ändrat 2008-09-04 19:41:05 av daddel92] [inlägget ändrat 2008-09-04 19:45:05 av daddel92] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Smart-tester brukar ha med hårddiskar att göra, men RTC brukar stå för Realtime Clock, alltså klockan i datorn och det har med moderkortet att göra. Eftersom det verkar vara ett udda fel så är det nog bäst med Dells support. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddel92 Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 supporten, altså? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaptenZoom Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Verkligen en fråga för deras support. Det verkar ju vara något hårdvarufel. Dell har dessutom ett ypperligt forum där man kan ställa frågor till andra användare, men du har ju garantin kvar och tillgång till deras support, så ring dit i första hand. Meddela gärna om hur det går Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddel92 Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 Jag ominstallerade Vista. Nu fungerar alltig ingen! Tack för svaren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.