robin.westberg Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Hej! Jag skall skicka ut ett informationsbrev till en massa prospekt. Ifall man har adressregistret i ett excelark, kan man på något sätt autogenerera ett brev i word utifrån adressregistret i excel? Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExcelSpecialisten Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Har inte word 2003 längre men vet att vi kopplat adresser så som du vill. I 2007 gå du in i word under fliken utskick och väljer starta utskick av dokument. Lättaste är kanske att följa guiden, som mottagare väljer du befintlig lista och bläddrar fram till ditt exceldokument. Välj vilka kolumner som skall med och fortsätt enligt anvisningarna. Du skall alltså köra från word för att göra kopplingen, här kan du även välja outlook-kontakter mm. Lycka till /xls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.