Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen hamnar i vänteläge...


GaMeTrAx

Rekommendera Poster

Hej, jag har en fråga.

Jag har precis byggt en ny dator och jag har kopplat den till en gammal skärm, en Dell e193Fp LCD

När jag sätter på datorn fungerar alllting, men när jag ska installera grafikkortets drivrutiner eller något annat, hamnar skärmen i vänteläge och jag kan inte komma ur det (förutom att starta om hela datorn). Kan det vara grafikkortet som inte stödjer skärmen eller gör jag något fel?

Mitt grafikkort heter Albatron Geforce 9600 GT 512 mb

P.S. Det finns ingen drivrutin till skärmen

 

[inlägget ändrat 2008-09-01 21:46:37 av GaMeTrAx]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATi all in 1 ver:8.342a är chipsetdrivrutinen, men finns bara för Vista. Kan fungera för XP också. Installera även southbridge.

 

Beträffande problem med skärmen, har du provat med nån annan? Vet du att den fungerar mot andra datorer?

 

[inlägget ändrat 2008-09-02 22:22:38 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen funkar helt perfekt med min gamla dator.

Och jag har en fråga till, jag vill köpa en ny skärm men jag vet inte vad man ska titta efter när man ska köpa skärm förutom upplösning, storlek och responstid?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så mycket att komma med vad beträffar skärmar, utom att höj- och sänkbar är viktigt. Sitter man länge, ska man kunna hålla huvudet rakt. Dessvärre saknas den infon ofta, men man kan ju ringa och fråga om det är en affär på nätet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej, nu har allt fixat sig och jag har en ny skärm (Samsung Syncmaster T220):)

Att skärmen hamnade i vänteläge hade inget med skärmen att göra, det var nämligen grafikkortet som var defekt... Men jag bytte det och nu funkar det perfekt ! Tack för hjälpen än en gång!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...