Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn ''Fastnar'' vid uppstart .


zipp00

Rekommendera Poster

hej, Detta har hänt flera gånger förut, när jag startar min dator så fastnar den vid acer skärmen, När man startar en dator så kommer det upp en bild med typ dator namnet och när jag sätter på min dator brukade det ta 5 sekunder innan den dära bilden försvann men idag och några gånger till har det hänt att det tar 4 minuter, vad beror det på och nu när jag kom in i windows så stog det microsoft saknas bla bla bla klicka på sök och nånting , jag fatta ingenting vad är det för medelande som kom upp ?

finns det ett program som gör så att alla saknade filer i systemet kommer tillbakas? asså reparera operativsystemet.. ? jag har windows xp home

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
finns det ett program som gör så att alla saknade filer i systemet kommer tillbakas? asså reparera operativsystemet.. ? jag har windows xp home

 

Du använder din XP-cd för att reparera installationen. När du kommer dit där du får välja var systemet ska installeras väljer du R (reparation). Då återställs alla viktiga systemfiler i systemet. Notera att du får besöka WindowsUpdate igen när allt är klart.

 

Du skriver att du har en Acer. Nu vet jag inte hur det fungerar med den eventuella CD:n som följde med. Har tidigare erfarenheter att när den stoppas in "blåses" allt om från början med automatik. Men det var några år sedan jag hade märkesdator.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...