Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

trådlöst internet


jan-erik

Rekommendera Poster

Jag har installerat en Netgear router VPN824, och fått det att funka så långt att en stationär dator funkar mot internet kabelansluten, och wlan är igång på min bärbare. Men det funkar inte att ansluta till internet, den säger "working offline". vad har jag förbisett?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Flora! Gäller din guide även Vista?

Har det nån betydelse att jag sen tiidgare har tele2 trådlöst internet i den bärbare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Principerna är samma för Vista, men inte alla sökvägar.

 

Menar du att du har ett bredbandsmodem med trådlös anslutning, samt dessutom trådlöst på din router? Har faktiskt inte testat denna kombination, men jag skulle försöka ansluta till routern pga dess hårdvarubrandvägg. Hastigheten kan dock gå ner en aning.

 

I Vista har Windows en gemensam ikon i Systemfältet nere till höger för både tråd och trådlöst. Högerklicka och sök efter trådlösa nät. Vissa trådlösa enheter har dock egna program (ock ikon) för anslutning, men det är i så fall som förut innan routern.

 

Vad händer om du svarar Anslut vid frågan om Working offline?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mobilt internet (Tele2) med anslutning via USB, som jag använder då jag är på bygden.

När jag är hemma skulle jag hellre vilja ansluta vi trådlöst nätverk (routern), får ju bättre hastighet och enklare uppkoppling.

 

Anslutningen till det trådlösa nätverket funkar utmärkt, "Currently connected to NETGEAR, access: local and internet. Signal excellent".

Men när jag öppnar explorer så är "Work Offline" förbockat under "File".

 

När jag försöker starta Messenger så får jag besked om att detta inte funkar just pga internet "is set to offline", men så visar det sig att Messenger erbjuder sig att reperera, och sen funkar allt!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...