Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Exe filer startar inte


Nimbus01

Rekommendera Poster

Hej igen... Vill börja med att tacka ör den hjälp jag fått innan, här på forumet. Jag kanske snart har kunskap att hjälpa tillbaka ;-).

Broblemet idag är att efter att kört programmet "Register fix" inaktiverades de flesta ikoner på skrivbordet, de förändrades till likadana vita inaktiva sådana. Med detta försvann förmågan att starta det assosierade programmet, men jag kan använda hjälpen att söka efter det aktuella programmet och på så sätt starta det. Dock inte alla program. Jag har återstllt alla registerändringar utan resultat, även provat systemåterställning, där även den funktionen inte kan starta p.g. av assiationsproblem.. både genom Kör--> %systemroot%\system32\restore\rstui.exe och återställnings konsollen på Tillbehör > Systemverktyg. Jag kan inte heller ladda ner och packa up/installera ett programm p.g. av assiationsproblem när jag ska installera. Jag vet ju inte vilket program jag ska assosiera med i dom fallen.

 

Tackar på förhand. Jörgen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm finns olika fixar för fil-associationsproblem. Eftersom du inte kan starta rstrui.exe så gissar jag att det är problem med exe-filer så börja med den. Läs vad som står efter NOTE.

Förhoppningsvis så kan du efter det göra en systemåterställning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...