Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Info om tv-kort till dator?!


Råna_Ica

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag skulle vilja veta mer om tv-kort till min bärbara dator.

Jag har inget tv-kort inbyggt men jag skulle vilja ha ett USB tv-kort till datorn.

Vilka olika sorter finns det?

Vilka är bra/dåliga märken?

De jag hittills har sett har antennuttag i änden på usb sticket, finns det någon modell som inte behöver ha antennsladd? Funkar det utan antennsladd?

Annars måste jag dra en antennsladd genom hela lägenheten eftersom mitt rum är i andra änden av där tv-jacket sitter.

Jag bor i en comhem lägenhet, spelar det någon roll?

 

Tacksam för alla svar och tips om sidor man kan läsa mer!

 

//Ronnika

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s21153172&o=produkt_betyg hittar du en sammanställning på USB Tv-kort. Jag har mycket svårt att tänka mig att det finns någon med inbyggd antenn. Antingen ansluter du en befintlig antenn eller använder den lilla fristående antennen som följer med kortet. Om du inte har väldigt bra mottagning brukar den medföljande antennen vara oanvändbar. Skaffa istället en inomhusantenn. DVB-T innebär att du tar in de fria kanalerna som sänds i det digitala marknätet. Om du vill kunna använda antennuttaget för kabeltv (ComHem) måste du ha ett kort som klarar analog mottagning men då kan du bara se de kanaler som sänds analogt i kabelnätet dvs det du ser utan ComHems digitalbox. Det finns även kort för att se DVB-C men inga med USB-anslutning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ronnika!

 

Om du har en FireWire (IEEE1394) port på din dator så kan du använda dej av en FireDTV C/CI. Då kan du se alla betalkanaler som ComHem har.

Du måste förståss ha ett abonnemang hos Comhem + att du måste köpa till en CA-modul till din FireDTV.

 

http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1190404644

 

Mvh Thomas

 

 

[inlägget ändrat 2008-08-10 21:14:59 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...