Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera MediaCentral 2.6 efter jag testat 2.8.


Martin79

Rekommendera Poster

Hade MediaCentral 2.6. Provade version 2.8 men vill gå tillbaka till 2.6 igen. Trots jag avinstallerat 2.8 enligt hemsidan (se nedan) får jag ändå följande meddelande när jag ska installera 2.6 igen: "Du kan inte installera MediaCentral på den här volymen. Det finns redan en nyare version av programmet på volymen." Hur ska jag bära mig åt för att kunna installera 2.6?

 

Avinstallerade 2.8 på följande vis:

Move the main application into the trash

Move the MediaCentral system preference pane located in Library/PreferencePanes (in your home directory) into the trash

Move the "MediaCentral2" application support directory located in Library/Application Support (in your home directory) into the trash

Restart your Mac

Empty the trash

Open the "Accounts" system preference pane

Select the tab "Login Items"

Delete the "MediaCentral Launcher" login item

 

Källa: http://www.equinux.com/us/products/support.html?faq=196

 

Även provat AppZapper men det tar inte bort mer än vad sidan säger att man ska ta bort. Kan fortfarande inte installera 2.6 igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Mac-kunnig, men det låter lite som det kan bli i PC-världen ibland, att någon fil från programmet ligger kvar i systemet och hindra på något sätt, fast man har rensat enligt alla konstens regler?

Du får ju bl.a denna info

 

Du kan inte installera MediaCentral på den här volymen. Det finns redan en nyare version av programmet på volymen.

Och då kan det kanske räcka med att en fil ligger kvar och hindrar någonstans?

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst låter det som att det finns skräp kvar fast filerna är borta som jag tagit bort och eftersom AppZapper väljer att ta bort exakt samma filer som dom säger på http://www.equinux.com verkar det skumt om det skulle finnas fler filer. Mac har dessutom inget register som Windows där det kan samlas massa skit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...