Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3c905b vill inte fungera


Niklas Alberth

Rekommendera Poster

Niklas Alberth

Jag har problem med att få ett 3c905b (PCI 10/100 Vortex tror jag att det kallas) att hoppa i gång i Linux. När jag kör insmod 3c59x.o så säger den "unknown PCI device busy" eller nåt i den stilen.

 

Seden slet jag ur det och sate i ett hederligt NE2000 kort, men det skulle vara skoj att få igång 3c också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har precis ett sånt kort (nästan, det är ett ISA (10MB/s)) och det funkade direkt efter att jag bootat om med en ny kernel (jag hade den inte som modul, utan kompilerade den direkt in i kernelen) testa det, det kanske funkar bättre? :)

 

/Ben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte kollat versionerna inom detta ämne på ett tag, men i vintras så var inte den senaste koden (som stöder Vortex / Bomerang eller vad den heter) med utan man fick hämta hem den och kopilera in den...

 

Hur det ligger till med det idag vet jag dock inte, det borde vara nyare drivisar med men man kan ju aldrig vara säker, kolla i filerna vad det står för versionsstöd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas Alberth

Jag gjorde ett nytt försök med men med Redhat 5.1 istället. Jag såg inga felmeddelanden men nätet gick inte i alla fall.

 

Jag kollade version nr på drivrutinen och den var detsamma som den senaste på nätet.

 

Ska man försöka avaktivera PnP eller nåt liknande, har inte hittat nåt konfigurations program till kortet som 3com har till de flesta andra kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas Alberth

Gör bootdiskarna mha image filerna i /dosutils och rawrite.

 

Sednan är det bara att testa om det fins drivrutiner med på bootdisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...